Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit : studie- en werkboek voor mentoren en schoolteams
Author:
Year: 2009 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Starters in het onderwijs : de obstakels op hun weg en hoe de UCLL haar studenten hierop kan voorbereiden
Authors: ---
Year: 2016 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Lerarenopleiding Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit artikel beschrijft het onderzoek van problemen bij beginnende leerkrachten Frans en/of Engels in het secundair onderwijs. Dit is onderzocht a.d.h.v. diepte-interviews afgenomen bij starters. Ze hebben gestudeerd aan de UCLL. Ze zijn minder dan twee jaar aan het werk. Na een literatuuronderzoek zijn de gegevens van de interviews geanalyseerd. Dit kwam neer op meer dan 5 en een half uur aan gesproken materiaal. Op basis van deze resultaten heb ik aanbevelingen gegeven aan de UCLL. Dit zijn aanbevelingen over de aanpassingen die ze in haar opleiding kan doorvoeren om haar studenten beter voor te bereiden op het werkveld. Enkele problemen die aan bod komen: het houden van gezag in de klas, omgaan met leerlingen met specifieke leerstoornissen, differentiatie en solliciteren. (Bron: auteur)


Book
Wat zou jij doen? : leren van dilemma's in de onderwijspraktijk
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The thinking teacher
Author:
ISBN: 9781781351086 Year: 2014 Publisher: Carmarthen Independent Thinking Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Docenten leren reflecteren : systematische reflectie in de opleiding en begeleiding van leraren
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Barneveld Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Opleiden voor passend onderwijs : advies m.b.t. het programma en niveau van opleiden voor Passend Onderwijs in de bachelorfase van PABO en Lerarenopleiding VO
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044124767 9044124765 Year: 2009 Volume: 7 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verslag van een onderzoek naar het hoger beroepsonderwijs voor leerkrachten die zich gaan bezighouden met 'Passend Onderwijs', met adviezen ter verbetering van die beroepsopleiding..


Book
De leerwerkplaats handelsgericht werken om competent te blijven : 'Een balans in diagnostiek en begeleiding'
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044124750 9044124757 Year: 2009 Volume: 9 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verslag van drie projecten voor hogere beroepsopleidingen van docenten voor het basis- en voortgezet onderwijs.


Periodical
JSW Jeugd in School en Wereld : dé basis voor het basisonderwijs
Publisher: Baarn ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leraren opleiden in een superdiverse samenleving
Authors: --- ---
ISBN: 9789463792646 Year: 2020 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wonen, werken of naar school gaan in de grootstad Antwerpen betekent ondergedompeld worden in superdiversiteit. Superdiverse gemeenschappen zien we in België en Nederland het eerst in de grote steden, maar demografische gegevens wijzen erop dat deze landen in de toekomst grotendeels zullen evolueren naar superdiverse samenlevingen. Hoe men deze gang van zaken ook bekijkt, de realiteit is dat we voortaan meer dan ooit op gelijke basis zullen samenleven en werken met mensen die van ons verschillen qua thuistaal, culturele achtergrond, sociale klasse, seksuele oriëntatie of met mensen die mogelijk een beperking hebben.Wat in de toekomst realiteit wordt voor grote delen van België en Nederland, gebeurt vandaag al in Antwerpen. Omgaan met grote en kleine verschillen tussen mensen plaatst niet alleen de brede stedelijke gemeenschap voor uitdagingen, maar ook de compactere leefwereld van de school, een plaats waar stedelingen en niet-stedelingen met al hun gelijkenissen en verschillen samenkomen: leraren, leerlingen, ouders, directieleden en andere belanghebbenden.In het project Van startbekwaam naar stadsbekwaam, geruggensteund door het transitiefonds voor de lerarenopleiding van de Vlaamse overheid en door de Antwerp School of Education, werden lerarenopleiders van zeven lerarenopleidingen uit de stad enprovincie Antwerpen (Artesis Plantijn Hogeschool, CVO Crescendo, CVO EduKempen, CVO HBO5 Antwerpen, CVO Provincie Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Universiteit Antwerpen) bijeengebracht om na te denken over de specifieke competenties die leraren(opleiders) nodig hebben om les te geven in een samenleving die zich kenmerkt door superdiversiteit. De lerarenopleiders bundelden hun krachten, en die van hun studenten en cursisten, in drie samenwerkingspraktijken rond talige diversiteit, ?urban education? en inclusie.Het resultaat van hun samenwerking lees je in dit boek. De auteurs willen hiermee leraren in Vlaanderen en Nederland informeren en inspireren. Het boek bevat concrete handvatten voor leraren die nu of in de toekomst met superdiversiteit geconfronteerd worden.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463792646/Leraren-opleiden-in-een-superdiverse-samenleving


Book
Beroepsprofiel van de leraar als black box : over de werking van de onderwijsstandaarden
Authors: ---
ISBN: 9789044133288 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De vanzelfsprekendheid waarmee leraar-zijn en leraar-worden vandaag gevat worden in competentieprofielen en beroepsstandaarden, is zeer merkwaardig. In dit boek vertrekt de auteur van de vaststelling dat deze ogenschijnlijk eenduidige dingen intussen zo vertrouwd zijn dat we ons de (onderwijs)wereld niet meer zonder kunnen voorstellen. Op zoek naar een verklaring voor de aantrekkingskracht die van onderwijsstandaarden lijkt uit te gaan, treedt Carlijne Ceulemans in de voetsporen van het Vlaamse beroepsprofiel en de basiscompetenties van de leraar. Ze brengt in kaart wat er precies gebeurt wanneer deze een rol beginnen te spelen en aan belang winnen. Ze laat zien hoe vragen die velen van ons bezighouden – die naar de goede leraar, de goede lerarenopleiding en goed onderwijs – en waarover gesproken en gediscussieerd kan worden, daarbij verglijden naar een ‘gegeven’, waarover we niet veel meer kunnen zeggen dan dat het er nu eenmaal is en we er dus wel rekening mee moeten houden.

Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by